פירוט סוגי המפרקים המדומים

פירוט סוגי המפרקים המדומים:

מפרק סינוביאלי – כל מה שצריך לדעת

מפרק סינוביאלי הוא למעשה סוג המפרק הנפוץ ביותר בגוף האדם וכן, מפרק המחזיק ביכולת התנועה הרחבה ביותר מבין סוגי המפרקים השונים.

מפרק סינוביאלי הוא למעשה מפרק אשר מאופיין בחלל בין עצמות המפרק אשר מכיל בתוכו נוזל סינוביאלי, נוזל אשר נמצא בתוך קופסית המפרק אשר עשויה מרקמה פיברוטית חזקה אשר מצופה מבפנים בקרום סינוביאלי לצד סחוס מפרקי אשר תפקידו העיקרי הינו לכסות את העצמות. למרות כי מדובר על מפרקים המתלווים אל תנועה חופשית, הרי שיכולת התנועה שלהם מוגבלת באופן ישיר על ידי מבנה העצמות של המפרק וקופסית המפרסל.

סוגים שונים של מפרקים סינוביאליים

יש לציין כי המפרקים הסינוביאליים מתחלקים למספר סוגים עיקריים:

מפרק ציר – מפרק ציר הוא למעשה מפרק אשר בנוי בצורת ציר הדלת בעת בה ציר התנועה של המפרק אנכי לשתי העצמות אשר נכנסות לתוכו. המפרק מעניק את האפשרות לבצע תנועות של כפיפה ופשיטה ובין יתר מפרקי הציר תוכלו לפגוש במרפק ובמפרק הברך.

מפרק כדורי – המפרק הכדורי הוא למעשה מפרק אשר בנוי בצורה של מכתש ועלי וכן, מדובר על מפרק אשר מעניק את מרבית חופש התנועה. הוא מאפשר תנועה לכל כיוון וכן גם תנועה סביב ציר העצם אשר נכנסת למפרק. בין סוגי המפרקים הכדוריים השונים ניתן לפגוש במפרק הירך ובמפרק הכתף.

מפרק סיבובי – מפרק אשר בנוי כציר דלת בעת בה ציר התנועה של המפרק מקביל לשתי העצמות אשר נכנסות לתוכו. מדובר על מפרק אשר מאפשר לשתי עצמות אשר מקבילות אחת לשנייה – לנוע האחת סביב השנייה.

מפרק אוכף – מפרק אשר נראה כמו שני אוכפים אשר מוצמדים אחד לשני, כאשר האוכף העליון הפוך בצורתו לאוכף התחתון. מדובר על מפרק אשר מאפשר חופש תנועה זהה למפרק הכדורי, מלבד ביצוע התנועה של סיבוב על הציר.

מפרק החלקה – מפרק החלקה הוא מפרק אשר מורכב משתי עצמות חלקות אשר מחליקות אחת על גבי השניה. מפרק ההחלקה מאפשר תנועה קטנה לכל כיוון.

1. מפרק מדומה בעצם הירך, מתחת לאזור צוואר הירך, המאפשר הליכה בעזרת מכשיר הליכה בלבד

80%

2. מפרק מדומה באזור צוואר הירך

50%

3. מפרק מדומה בעצם הירך

50%

4. מפרק מדומה בעצם השוק

40%

תפריט נגישות